ФЕНОМЕН ПОПУЛЯРНОСТІ МОТИВАЦІЙНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.20535/.2025.15.324300Анотація
У статті розглядається феномен мотиваційної літератури, яка сьогодні стрімко розвивається в усьому світі та набуває популярності. Визначено, що мета мотиваційної літератури полягає у стимулюванні саморозвитку, наданні психологічних та побутових порад і рекомендацій. Читацька аудиторія мотиваційної літератури широка, хоча основним цільовим сегментом є підлітки і молодь. Читачі шукають у мотиваційній літературі відповіді на актуальні психологічні та навіть екзистенційні питання. Мета статті полягає у комплексному дослідженні феномену мотиваційної літератури, чим зумовлений комплекс використаних методів, до якого входять системно-функціональний підхід, проблемно-тематичний, описовий, а також компаративний метод. Обґрунтовано, що мотиваційна література тісно пов’язана з популярною психологією, квазінауковою теорією, яка має на меті популяризувати психологічні знання, адаптуючи їх для широких верств населення. Основними формами популярної психології є книги про самодопомогу та психологічні поради (рекомендації). До літератури саморозвитку належать дуже різні за жанром твори, які об’єднані функцією і зумовленою нею ідейно-тематичною проблематикою. У жанровому відношенні значна кількість мотиваційних книг може бути кваліфікована як література особистого свідчення. Зазначено, що мотиваційна література не завжди є літературою нонфікшн у чистому вигляді. Іноді сюжет може бути вигаданим і навіть містити елементи фантастики. Зроблено висновок про те, що мотиваційна література поєднує ознаки художньої та документальної (нонфікшн) літератур. Її автори можуть розповідати про власний досвід, не користуючись вигадкою, а можуть активно використовувати художній вимисел. Головною ознакою мотиваційної літератури є те, що це література особистого свідчення, яка має надихнути читачів на саморозвиток і самовдосконалення.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.