Дослідження метадискурсу в албанських авторефератах докторських дисертацій з використанням таксономії Хайланда

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/.2025.15.321800

Ключові слова:

метадискурс, анотації до дисертацій, таксономія Хайланда, корпусний аналіз, міждисциплінарний підхід

Анотація

Елементи метадискурсу формують взаємозв’язок між автором і читачем. У цій науковій статті представлено порівняльне корпусне дослідження використання, типологізації і розподілу інтерактивних та інтерперсональних метадискурсивних засобів в анотаціях до албанських дисертацій. У дослідженні застосовано теоретичну модель Кена Хайланда. Для аналізу за допомогою програмного забезпечення LancsBox X випадковим чином було обрано п’ятдесят дисертацій з природничих і філологічних наук. Результати засвідчили, що автори частіше вдавалися до використання інтерактивних засобів метадискурсу, ніж до інтерперсональних. Серед інтерактивних засобів найпоширенішими виявилися переходи та рамкові маркери, тоді як серед інтерперсональних – засоби вираження нечіткості (хеджування) та самозгадки. Отримані результати можуть бути корисними для контрастивного аналізу, корпусної лінгвістики та текстуального аналізу.

Посилання

Ädel, A. (2006). Metadiscourse in L1 and L2 English. Am¬sterdam: John Benjamins.

Arboleda, A. D. B. (2022). Move Analysis of Thesis and Dissertation Abstracts in One Philippine Graduate Institute. In Premise Journal of English Education (Vol. 11, Issue 3, p. 576). Muhammadiyah University of Metro. https://doi.org/10.24127/pj.v11i3.5437

Bitchener, J., & Basturkmen, H. (2006). Perceptions of the difficulties of postgraduate L2 thesis students writing the discussion section. Journal of English for Academic Purposes, 5, 4-18. 10.1016/j.jeap.2005.10.002

Brezina, V. (2018). Statistics in corpus linguistics: A practi¬cal guide. Cambridge: Cambridge University Press.

Bunton, D. (1999). The use of higher level metatext in PhD theses. English for Specific Purposes, 18, S41-S56. An Investigation of Metadiscourse Features in Applied Linguistics Academic Research Articles and Master’s Dissertations 53

Bunton, D. (2002). Generic moves in PhD thesis introductions. In J. Flowerdew (Ed.), Academic Dis¬course (pp. 57-75). Harlow, UK: Longman.

Cao, F., & Hu, G. (2014). Interactive metadiscourse in re¬search articles: A comparative study of paradigmatic and disciplinary influences. Journal of Pragmatics, 66, 15-31. http://dx.doi.org/10.1016/j.pragma.2014.02.007

Crismore, A., Markkanen, R., & Steffensen, M. S. (1993). Metadiscourse in persuasive writing: A study of texts written by American and Finnish university students. Written communication, 10, 39-71.

Hu, G., & Cao, F. (2015). Disciplinary and paradigmatic influences on interactional metadiscourse in research ar-ticles. English for Specific Purposes, 39, 12-25. http://dx.doi.org/10.1016/j.esp.2015.03.002

Hyland, K. (1998). Persuasion and context: The pragmatics of academic metadiscourse. In Journal of Pragmatics (Vol. 30, Issue 4, p. 437). Elsevier BV. https://doi.org/10.1016/s0378-2166(98)00009-5

Hyland, K. (1998). Boosting, hedging and negotiation of academic knowledge. Text-Interdisciplinary Journal for the Study of Discourse, 18, 349-382.

Hyland, K. (1999). Talking to students: Metadiscourse in introductory coursebooks. English for specific purposes, 18, 3-26.

Hyland, K. (2004a). Disciplinary discourses: Social interac¬tions in academic writing. Ann Arbor, MI: The Univer¬sity of Michigan Press.

Hyland, K. (2004b). Disciplinary interactions: Metadis¬course in L2 postgraduate writing. Journal of Second Language Writing, 13, 133-151.

Hyland, K. (2005a). Metadiscourse: Exploring Interaction in Writing. London, UK: Continuum.

Hyland, K. (2005b). Stance and engagement: a model of interaction in academic discourse. Discourse Studies, 7, 173-192. doi:10.1177/1461445605050365

Hyland, K. (2010). Metadiscourse: Mapping interactions in academic writing. Nordic Journal of English Studies, 9, 125-143.

Hyland, K., & Tse, P. (2004). Metadiscourse in academic writing: A reappraisal. Applied Linguistics, 25, 156-177. 10.1093/applin/25.2.156

Özdemir, N. Ö., & Longo, B. (2014). Metadiscourse Use in Thesis Abstracts: A Cross-cultural Study. In Procedia - Social and Behavioral Sciences (Vol. 141, p. 59). Elsevier BV. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.011

Kawase, T. (2015). Metadiscourse in the introductions of PhD theses and research articles. Journal of English for Academic Purposes, 20, 114-124. http://dx.doi.org/10.1016/j.jeap.2015.08.006

Kim, L. C., & Lim, J. M.-H. (2013). Metadiscourse in English and Chinese research article introductions. Discourse Studies, 15, 129-146. 10.1177/1461445612471476

Letsoela, P. M. (2014). Interacting with Readers: Metadiscourse Features in National University of Lesotho Undergraduate Students’ Academic Writing. In International Journal of Linguistics (Vol. 5, Issue 6, p. 138). https://doi.org/10.5296/ijl.v5i6.4012

Lafuente-Millán, E. (2014). Reader engagement across cul¬tures, languages and contexts of publication in business research articles. International Journal of Applied Lin¬guistics, 24, 201-223. 10.1111/ijal.12019

Lee, J. J., & Casal, J. E. (2014). Metadiscourse in results and discussion chapters: A cross-linguistic analysis of English and Spanish thesis writers in engineering. System, 46, 39-54. http://dx.doi.org/10.1016/j.system.2014.07.009

Paltridge, B. (2002). Thesis and dissertation writing: An examination of published advice and actual practice. En-glish for Specific Purposes, 21, 125-143.

Paltridge, B., & Starfield, S. (2007). Thesis and dissertation writing in a second language: A handbook for supervi¬sors. London, UK: Routledge.

Swales, J. M., & Feak, C. B. (2004). Academic writ¬ing for graduate students: Essential skills and tasks (2nd ed.). Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Vande Kopple, W. J. (1985). Some exploratory discourse on metadiscourse. College composition and communica¬tion, 36, 63-94.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-27

Номер

Розділ

Статті