ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНІСТЬ ГУМОРУ В СУЧАСНИХ АНГЛОМОВНИХ МЕДІАМАТЕРІАЛАХ НА ПРИКЛАДІ СИТКОМІВ

Автор(и)

  • Регіна Влах Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Михайло Володін Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна
  • Ольга Демиденко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0002-0643-5510
  • Людмила Власюк Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/.2024.14.317592

Ключові слова:

intertextuality, humour, sitcoms, cognitive linguistics, mediamaterials, popular culture, translation studies

Анотація

В статті здійснено аналіз інтертекстуальних елементів сучасних англомовних ситкомів. Зокрема, автори досліджують особливості використання цитат, пародій, алюзій та інших інтертекстуальних елементів для створення гумору. В статті також розглядається прагматичний потенціал та культурна специфіка різних інтертекстуальних елементів, які використовуються для створення гумористичного ефекту в англомовних ситкомах. Використовуючи порівняльний аналіз англомовних ситкомів, автори визначають різні типи інтертекстуальності та їхній вплив на когнітивне сприйняття аудиторії. В статті також розглянуто культурну специфіку інтертекстуального гумору та його впливу на процес перекладу.

Посилання

Allen, G. (2000). Intertextuality. Routledge.

Attardo, S. (1994). Linguistic Theories of Humor. Walter de Gruyter.

Barthes, R. (1997). Image, Music, Text. Fontana Press.

Chłopicki, W. (2020). ‘Joke construction and joke structure’, in Attardo, S. (ed.), Script-based Semantics: Foundations and Applications. Essays in Honour of Victor Raskin, Boston: De Gruyter Mouton.

Kristeva, J. (1986). The Kristeva Reader. Columbia University Press.

Martinez Sierra, J.J. (2008). Exploring Sociolects in Audiovisual Texts. A New Concept? Translation and Humour, vol. 1, pp. 167-191.

Ott, B. L. (2003). (Re)Framing Fear: Equipment for Living in a Post-9/11 World. The Simpsons as a Critique of Consumer Culture.

Raskin, V. (1985). Semantic Mechanisms of Humour.

Yus, F. (2003). Humor and the Search for Relevance. Journal of Pragmatics.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-25

Номер

Розділ

Статті