ЕВФЕМІЗМИ В МАС-МЕДІЙНОМУ ДИСКУРСІ: ВИБОРИ В США 2024
DOI:
https://doi.org/10.20535/.2024.14.315711Ключові слова:
евфемізм, мас-медіа дискурс, політичний медіа дискурс, формування евфемізмy, стратегія, політкоректна мова, медіа-текстиАнотація
Зважаючи на глобальне прагнення суспільства до толерантності та рівноправності за віком, статтю, релігією, національністю та соціальним статусом, нині помітно зросла поширеність використання евфемізмів. Евфемізми виконують функцію пом'якшення різкого, образливого чи неприємного висловлювання з метою запобігання потенційним конфліктам, образам чи дискомфорту при обговоренні делікатних і суперечливих тем, що стосуються різних сфер суспільного життя. До того ж, використання евфемістичної мови замість грубих фраз, що мають негативне емоційне забарвлення, свідчить про колективні зусилля усвідомити складні соціальні закономірності, зберігаючи при цьому взаємну повагу та чуйність. Цей процес також можна трактувати як невід'ємну рису людської комунікації, що демонструє культурні та історичні зміни в суспільстві. Явище евфемії стало прикметною рисою англомовного мас-медійного дискурсу. За останні десятиліття, з розвитком Інтернету та телебачення, медіа є важливим чинником у формуванні громадської думки, зокрема, стосовно політичної сфери. ЗМІ є ключовим фактором політичного процесу в державі та всіх його аспектах, серед яких висвітлення глобальних політичних подій, вплив на виборчі кампанії та електорат, а також на остаточний результат виборів. Використання евфемізмів, у свою чергу, вважається одним із центральних механізмів у таких процесах, що здійснюється за допомогою ЗМІ. Завдяки евфемізмам медіа непомітно впливає на сприйняття громадськістю політичних процесів, подій, а також формує її ставлення до тих чи інших представників політичного світу. У статті окреслюється питання пов’язане з терміном “евфемізм”, його дефініцією та місцем у сучасному мас-медійному дискурсі. На основі дописів про вибори в США 2024, здійснюється аналіз стратегій формування евфемістичних одиниць в англомовному медіа дискурсі та їх вплив на сприйняття тексту читачем.
Посилання
, C. U. P. (1995). Cambridge international dictionary of English. Cambridge, University Press,, 1995.
Arif, N. F. (2015). Social and cognitive implications of using euphemisms in English. International Journal of English Linguistics, 5(6), 151. https://doi.org/10.5539/ijel.v5n6p151
Baranova, S., & Pletenko, K. (2018). Pragmatic and functional peculiarities of euphemisms for diseases, death and dying in the english mass-media discourse. Fìlologìčnì traktati, 10(1), 19–25. https://doi.org/10.21272/ftrk.2018.10(1)-02
Burridge, K. (2012). Euphemism and language change: The sixth and seventh ages. Lexis, (7). https://doi.org/10.4000/lexis.355
Collinson, S. (2024a, September 13). Analysis: Why Trump ditched a debate rematch – for now | CNN Politics. CNN. https://edition.cnn.com/2024/09/13/politics/trump-no-debate-rematch-analysis/index.html
Collinson, S. (2024b, October 14). Trump’s extreme vision for America hikes pressure on Harris | CNN Politics. CNN. https://edition.cnn.com/2024/10/14/politics/trump-extreme-vision-harris-pressure-analysis/index.html
Collinson, S. (2024c, October 15). Analysis: Harris warns ‘unhinged’ Trump is out for total power | CNN Politics. CNN. https://edition.cnn.com/2024/10/15/politics/harris-trump-unhinged-analysis/index.html
Etymonline - online etymology dictionary. (n.d.). Etymonline – Online Etymology Dictionary. https://www.etymonline.com/
Iacone, S. J. (2003). Write to the point: How to communicate in business with style and purpose. Career Press.
Kaczynski, A. (2024, October 8). KFile: Before his MAGA conversion, Vance indicated that Biden won the 2020 election legitimately | CNN Politics. CNN. https://edition.cnn.com/2024/10/08/politics/kfile-vance-2020-election/index.html
LaRocque, P. (2000). Championship writing: 50 ways to improve your writing. Marion Street Press, Inc.
Maniutina, O. I. (2015). Euphemisms in modern English mass culture. Naukovyi visnyk mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. ser.: Filolohiia, 16, Article UDK 811.111’373.49. http://www.vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v16/38.pdf
Scannell, K., Lauren del Valle, & Herb, J. (2024, October 15). Trump asks for another chance to move hush money case to federal court | CNN Politics. CNN. https://edition.cnn.com/2024/10/14/politics/trump-request-hush-money-case-federal-court/index.html
Wright, D., & Matthews, A. L. (2024, October 15). Democrats outspend Republicans on airwaves in crucial House races, with California and New York leading the way | CNN Politics. CNN. https://edition.cnn.com/2024/10/15/politics/house-election-tv-advertising/index.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.