CТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ ТА ТРУДНОЩІ ЙОГО ПЛАНУВАННЯ У ВНЗ

Автор(и)

  • Юлія Олізько Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна
  • Олена Волкова Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна
  • Leontes Henriquez University of Groningen, Нідерланди

DOI:

https://doi.org/10.20535/.2024.14.315652

Ключові слова:

план заняття, навчання іноземної мови, цілі заняття, структура заняття, аспірантура, аспірант, методика TEFL та TESOL

Анотація

У статті проаналізовано основні принципи і сучасні підходи до планування занять з англійської мови, коротко представлені основні моделі планування в навчальному процесі. Визначено структурні елементи плану заняття та здійснено порівняльний аналіз термінів, які використовуються у британській (TEFL) та американській (TESOL) методиці викладання англійської мови для позначення різних структурних частин заняття. Визначено, що ключовими елементами плану заняття в обох методиках є активізація попередніх знань студентів, організація та проведення контрольованої та вільної мовленнєвої практики, а також забезпечення зворотного зв’язку. У роботі проаналізовано зразок плану заняття на тему «Початок моєї роботи в аспірантурі» для студентів, які вивчають англійську мову для академічних цілей. При розробці плану заняття одним з проблемних завдань було дотримання комунікативних цілей заняття, оскільки часто під час укладання планів викладачі ставлять технічні металінгвістичні цілі, зосереджуючись на конкретних граматичних складових замість комунікативних. Це порушує певну дилему у вищій освіті, адже з одного боку, це суперечить комунікативному підходу до вивчення іноземних мов, а з іншого  ̶  уникнути металінгвістичних цілей досить складно в системі, де застосовується формальне оцінювання набутих студентами знань. Непростим завданням виявилася добірка матеріалів для мовленнєвої зарядки, адже її зміст також повинен відповідати цілям заняття. Додаткові виклики при розробці плану занять стосувалися реалізації принципу мовленнєвої активності студентів та особливостей викладання у групах з різним рівнем знань. До проблемних питань варто також віднести різне сприйняття планів іншими викладачами, оскільки плани занять розробляються для окремих курсів, освітніх закладів, рівнів навчання і спеціальностей. Розуміння поетапної процедури реалізації плану заняття може виявитися складним для викладачів, які не є розробниками. Подальшою перспективою дослідження є вивчення можливостей застосування засобів технологічного прогресу для розробки планів заняття. Зокрема, аналіз актуальності, можливої адаптації та вдосконалення планів, створених штучним інтелектом.

Посилання

Alghamdy, R. Z. (2023). English teachers’ perceptions of the role of lesson planning in classroom management. International Journal of Linguistics, 15(4), 67. https://doi.org/10.5296/ijl.v15i4.21260

Allen, L. (2012). In praise of improvising. English Teaching Professional, (79), 38–39.

Anderson, N. J. (2021). Principles for lesson planning. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1–7. https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt1003

Anderson, J. (2021, September 16). Contemporary lesson planning frameworks. Dublin TEFL. https://www.dublintefl.com/dtopen/lessonplanning

Asad Juma, A. (2024). The power of planning: How lesson plans enhance teacher clarity and classroom management. International Journal of Innovative Science and Research Technology (IJISRT), 1666–1670. https://doi.org/10.38124/ijisrt/ijisrt24mar1464

Besonia, B. E. (2024). Teachers’ knowledge, perceptions, and practices in integrating elements of volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity (VUCA) into language teaching. International Journal of ADVANCED AND APPLIED SCIENCES, 11(7), 19–30. https://doi.org/10.21833/ijaas.2024.07.003

Farrell, T.S.C. (2002). Lesson planning. In Richards, J.C. & Renandya, W.A. (eds). Methodology in language teaching: an anthology of current practice (pp. 30-39). New York: Cambridge University Press.

Galstyan, A. (2021). Celta lesson plan template as a basis for effective lesson planning. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University Series: Foreign Philology. Methods of Foreign Language Teaching, (94), 47–52. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2021-94-07

Harmer, J. (2015). Planning. In The practice of English language teaching (pp. 210–227). essay, Pearson Education.

Hattan, C., Singer, L.M., Loughlin, S. & Alexander, P.A. (2015). Prior Knowledge and Activating in Design and in Practice. Literacy Research: Theory, Method, and Practice, 64, 478-497. https://doi.org/10.1177/2381336915617603

Idrus, F., Asri, N.A.Z., Baharom, N.N. (2021). Has Differentiated Instruction Gone ‘Awry’ in Online Teaching and Learning?. Journal of Language Teaching and Research, 12(3), 501-510. https://doi.org/10.17507/jltr.1203.21

Iqbal, Md. H., Siddiqie, S. A., & Mazid, Md. A. (2021). Rethinking theories of lesson plan for effective teaching and learning. Social Sciences & Humanities Open, 4(1), 100172. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2021.100172

Kostons, D., & van der Werf, M. (2015). The effects of activating prior topic and metacognitive knowledge on text comprehension scores. British journal of educational psychology, 85(3), 264-275. https://doi.org/10.1111/bjep.12069

Li, W., & Zou, W. (2017). A study of EFL teacher expertise in lesson planning. Teaching and Teacher Education, 66, 231–241. https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.04.009

Lynch, S. A., & Warner, L. (2008). Creating lesson plans for all learners. Kappa Delta Pi Record, 45(1), 10–15. https://doi.org/10.1080/00228958.2008.10516525

Margevica-Grinberga, I., & Rektina, A. (2022). DIFFERENTIATION IN HETEROGENEOUS FOREIGN LANGUAGE CLASSES. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, 1, 465-475. https://doi.org/10.17770/sie2022vol1.6881

Moundridou, M., Matzakos, N., & Doukakis, S. (2024). Generative AI tools as educators’ assistants: Designing and implementing inquiry-based Lesson Plans. Computers and Education: Artificial Intelligence, 7, 100277. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2024.100277

Murray, D. E., & Christison, M. (2020a). Planning Lesson Content. In What English Language Teachers Need to Know Volume II (pp. 22–30). essay, Routledge.

Purgason, K. (2014). Lesson planning in second foreign language teaching. In Teaching English as a second or foreign language (4th ed., pp. 362–379). essay, Celce Murcia.

Sepešiová, M. (2015). Clil Lesson Planning. CLIL in Foreign Language Education: E-Textbook for Foreign Language Teachers, 131–152. https://doi.org/10.17846/clil.2015.131-152

Yaccob, N. S., Yunus, M. M., & John, D. S. (2023). Global Education Movement: English as a Second Language teachers’ perceptions of integrating volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity elements in lessons. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1007970

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-25

Номер

Розділ

Статті