CТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ ТА ТРУДНОЩІ ЙОГО ПЛАНУВАННЯ У ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.20535/.2024.14.315652Ключові слова:
план заняття, навчання іноземної мови, цілі заняття, структура заняття, аспірантура, аспірант, методика TEFL та TESOLАнотація
У статті проаналізовано основні принципи і сучасні підходи до планування занять з англійської мови, коротко представлені основні моделі планування в навчальному процесі. Визначено структурні елементи плану заняття та здійснено порівняльний аналіз термінів, які використовуються у британській (TEFL) та американській (TESOL) методиці викладання англійської мови для позначення різних структурних частин заняття. Визначено, що ключовими елементами плану заняття в обох методиках є активізація попередніх знань студентів, організація та проведення контрольованої та вільної мовленнєвої практики, а також забезпечення зворотного зв’язку. У роботі проаналізовано зразок плану заняття на тему «Початок моєї роботи в аспірантурі» для студентів, які вивчають англійську мову для академічних цілей. При розробці плану заняття одним з проблемних завдань було дотримання комунікативних цілей заняття, оскільки часто під час укладання планів викладачі ставлять технічні металінгвістичні цілі, зосереджуючись на конкретних граматичних складових замість комунікативних. Це порушує певну дилему у вищій освіті, адже з одного боку, це суперечить комунікативному підходу до вивчення іноземних мов, а з іншого ̶ уникнути металінгвістичних цілей досить складно в системі, де застосовується формальне оцінювання набутих студентами знань. Непростим завданням виявилася добірка матеріалів для мовленнєвої зарядки, адже її зміст також повинен відповідати цілям заняття. Додаткові виклики при розробці плану занять стосувалися реалізації принципу мовленнєвої активності студентів та особливостей викладання у групах з різним рівнем знань. До проблемних питань варто також віднести різне сприйняття планів іншими викладачами, оскільки плани занять розробляються для окремих курсів, освітніх закладів, рівнів навчання і спеціальностей. Розуміння поетапної процедури реалізації плану заняття може виявитися складним для викладачів, які не є розробниками. Подальшою перспективою дослідження є вивчення можливостей застосування засобів технологічного прогресу для розробки планів заняття. Зокрема, аналіз актуальності, можливої адаптації та вдосконалення планів, створених штучним інтелектом.
Посилання
Alghamdy, R. Z. (2023). English teachers’ perceptions of the role of lesson planning in classroom management. International Journal of Linguistics, 15(4), 67. https://doi.org/10.5296/ijl.v15i4.21260
Allen, L. (2012). In praise of improvising. English Teaching Professional, (79), 38–39.
Anderson, N. J. (2021). Principles for lesson planning. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1–7. https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt1003
Anderson, J. (2021, September 16). Contemporary lesson planning frameworks. Dublin TEFL. https://www.dublintefl.com/dtopen/lessonplanning
Asad Juma, A. (2024). The power of planning: How lesson plans enhance teacher clarity and classroom management. International Journal of Innovative Science and Research Technology (IJISRT), 1666–1670. https://doi.org/10.38124/ijisrt/ijisrt24mar1464
Besonia, B. E. (2024). Teachers’ knowledge, perceptions, and practices in integrating elements of volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity (VUCA) into language teaching. International Journal of ADVANCED AND APPLIED SCIENCES, 11(7), 19–30. https://doi.org/10.21833/ijaas.2024.07.003
Farrell, T.S.C. (2002). Lesson planning. In Richards, J.C. & Renandya, W.A. (eds). Methodology in language teaching: an anthology of current practice (pp. 30-39). New York: Cambridge University Press.
Galstyan, A. (2021). Celta lesson plan template as a basis for effective lesson planning. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University Series: Foreign Philology. Methods of Foreign Language Teaching, (94), 47–52. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2021-94-07
Harmer, J. (2015). Planning. In The practice of English language teaching (pp. 210–227). essay, Pearson Education.
Hattan, C., Singer, L.M., Loughlin, S. & Alexander, P.A. (2015). Prior Knowledge and Activating in Design and in Practice. Literacy Research: Theory, Method, and Practice, 64, 478-497. https://doi.org/10.1177/2381336915617603
Idrus, F., Asri, N.A.Z., Baharom, N.N. (2021). Has Differentiated Instruction Gone ‘Awry’ in Online Teaching and Learning?. Journal of Language Teaching and Research, 12(3), 501-510. https://doi.org/10.17507/jltr.1203.21
Iqbal, Md. H., Siddiqie, S. A., & Mazid, Md. A. (2021). Rethinking theories of lesson plan for effective teaching and learning. Social Sciences & Humanities Open, 4(1), 100172. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2021.100172
Kostons, D., & van der Werf, M. (2015). The effects of activating prior topic and metacognitive knowledge on text comprehension scores. British journal of educational psychology, 85(3), 264-275. https://doi.org/10.1111/bjep.12069
Li, W., & Zou, W. (2017). A study of EFL teacher expertise in lesson planning. Teaching and Teacher Education, 66, 231–241. https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.04.009
Lynch, S. A., & Warner, L. (2008). Creating lesson plans for all learners. Kappa Delta Pi Record, 45(1), 10–15. https://doi.org/10.1080/00228958.2008.10516525
Margevica-Grinberga, I., & Rektina, A. (2022). DIFFERENTIATION IN HETEROGENEOUS FOREIGN LANGUAGE CLASSES. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, 1, 465-475. https://doi.org/10.17770/sie2022vol1.6881
Moundridou, M., Matzakos, N., & Doukakis, S. (2024). Generative AI tools as educators’ assistants: Designing and implementing inquiry-based Lesson Plans. Computers and Education: Artificial Intelligence, 7, 100277. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2024.100277
Murray, D. E., & Christison, M. (2020a). Planning Lesson Content. In What English Language Teachers Need to Know Volume II (pp. 22–30). essay, Routledge.
Purgason, K. (2014). Lesson planning in second foreign language teaching. In Teaching English as a second or foreign language (4th ed., pp. 362–379). essay, Celce Murcia.
Sepešiová, M. (2015). Clil Lesson Planning. CLIL in Foreign Language Education: E-Textbook for Foreign Language Teachers, 131–152. https://doi.org/10.17846/clil.2015.131-152
Yaccob, N. S., Yunus, M. M., & John, D. S. (2023). Global Education Movement: English as a Second Language teachers’ perceptions of integrating volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity elements in lessons. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1007970
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.