КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ В ПИСЬМОВІЙ КОМУНІКАЦІЇ БУДІВЕЛЬНОЇ ІНДУСТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.20535/.2024.14.315624Ключові слова:
комунікативні контент-стратегії, функції письмової комунікації, будівельний дискурс, письмова технічна комунікація, жанри фахової мови будівництваАнотація
Стаття присвячена дослідженню комунікативних стратегій письмової англомовної комунікації технічного спрямування у сфері будівництва та будівельних матеріалів. Розглядаються функціональні та прагматичні аспекти англомовної технічної комунікації дискурсу будівельної галузі та описуються найбільш поширені комунікативні стратегії. Згадуються останні напрацювання українських та іноземних науковців в студіях про комунікативні стратегії та мовні засоби їх реалізації в письмовій комунікації. Розглядаються такі жанри письмової комунікації будівельної індустрії, як технічні карти, брошури та листівки, паспорти безпеки, сторінки на відповідних сайтах компаній, дописи в соціальній мережі Інстаграм та виокремлюються найбільш вживані комунікативні стратегії. Описують функції різних типів письмової комунікації, розглядаються маркетингова, креативна та медійна контент стратегії технічної письмової комунікацій, наводяться приклади мовних засобів, що використовуються для реалізації комунікативно-прагматичного потенціалу матеріалів технічного спрямування, що належать до дискурсу будівельної галузі, опублікованих на офіційних сайтах трьох компаній–виробників будівельних матеріалів МАРЕІ, CERESIT та MC–Bauchemie. Отримані результати дають можливість зрозуміти особливості відтворення функціональних та прагматичних аспектів письмової англомовної технічної комунікації та відповідних комунікативних стратегій в будівельному дискурсі в українському контексті, виявити труднощі та виклики для перекладачів та маркетологів у сфері будівельної галузі, а також розробити рекомендації щодо покращення ефективності та якості перекладу технічної комунікації у цій сфері. Перспективи подальших досліджень полягають у розширені знань у сфері локалізації та маркетингу з точки зору міждисциплінарного аспекту, розробці рекомендацій щодо покращення ефективності та якості перекладу технічної комунікації у будівельній індустрії. Стаття може бути особливо корисною для фахівців, що працюють у галузі виробництва та реалізації будівельних матеріалів та будівництва загалом.
Посилання
Андрєєв, А. (2023). Як працюють комунікативні стратегії. https://apix–drive.com/ua/blog/marketing/shcho–take–komunikatsiina–stratehiia
Бацевич, Ф. С. (2009). Основи комунікативної лінгвістики. Академія.
Безгодова, Н. С., Волошинова, М. О., Ніколаєнко, І. О. (2021). Усна і письмова комунікація та академічна риторика. Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка».
Бєлова, А. Д. (2004). Комунікативні стратегії і тактики: проблеми систематики. Мовні і концептуальні картини світу: збірник наукових праць, 1–16.
Бистрицький, Є., Зимовець, Р., Пролеєв, С. (2020). Комунікація і культура в глобальному світі, 416.
Маслова, Т. (2019). Принципи класифікації комунікативних стратегій. https://kamts1.kpi.ua/sites/default/files/files/maslova_pryntsypy.pdf
Селіванова, О. О. (2011). Основи теорії мовної комунікації. Вид-во Чабаненко Ю. А., 350.
Технічна карта Mapei. https://cdnmedia.mapei.com/docs/librariesprovider58/line–technical–documentation–documents/leaflet–ultracare–en–20210902.pdf?sfvrsn=83b4e072_17
Технічні характеристики. https://cdnmedia.mapei.com/docs/librariesprovider58/products–documents/
_09001_kerapoxy–easy–design_uk–ua_a20b82f56ee14775bafa984a3dd8345a.pdf?sfvrsn=4b57864_0
Яшенкова, О. В. (2010). Основи теорії мовної комунікації. Академія.
‘Mapei’ employee handbook: table of content. https://cdnmedia.mapei.com/docs/librariesprovider2/lines–technical–documentation/broch_ultracare–gb–09–24–2.pdf?sfvrsn=9b8f4e72_67
Faerch, C., Kasper, G. (1983). Strategies in interlanguage communication. New York.
Mapetherm Tile System ‘S’. https://cdnmedia.mapei.com/docs/librariesprovider2/products–documents/
_06147_mapetherm–tile–system–s_en_2d82d86d296f4dfc8e50ee4e937367ef.pdf?sfvrsn=91e94f46_0
Safety data sheet. https://www.mc–bauchemie.com/assets/downloads/products/
en/safety_datasheets/Mycoflex_4000_VE_–_Komponente_B_GB_EN_SDS.pdf
Tarone, E. (1981). Some thoughts on the notion of communicative strategy. TESOL Quarterly, (15), 285–295.
Technical characteristics. https://cdnmedia.mapei.com/docs/librariesprovider58/products–documents/
_09001_kerapoxy–easy–design_en_35b2b31ae0784a1ebd55f591d185b09f.pdf?sfvrsn=927ca38b_0
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.