ЛІНГВІСТИЧНІ ТА СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УСНОГО НАРАТИВНОГО ТЕКСТУ ВІДЕОІГОР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/.2024.13.301606

Ключові слова:

комп'ютерна гра, відеогра, відеоігровий дискурс, дискурс відеоігор, внутрішньоігровий текст, наративний текст, сюжетний текст, сюжетний діалог

Анотація

В статті наведено результати лінгвостилістичного аналізу внутрішньоігрового тексту, взятого з шести відеоігор різних ігрових та наративних жанрів, та зроблено спробу схарактеризувати стилістичні, граматичні та лексичні особливості усного наративного тексту у порівнянні із письмовим наративним текстом та текстом інтерфейсу. В результаті аналізу було виявлено, що усний сюжетний текст відеоігор тяжіє до розмовного стилю мовлення, та, на відміну від інших видів тексту, в ньому частіше вживаються колоквіалізми, вигуки та слова-філери. Як і письмові тексти наративного характеру, він містить значно більшу кількість форм на позначення минулого та майбутнього часів,  відтоді як у тексті інтерфейсу частіше вживаються форми теперішнього часу та вираження імперативної модальності. Усний сюжетний текст також виділяється широким розповсюдженням віртуалміфоперсонімів та частішим вживанням фразових дієслів, що випереджають їхні однослівні еквіваленти в 3,1-3,7 разів.

Біографія автора

Анастасія Шаламай

аспірант кафедри західних та східних мов і методів їх навчання Південноукраїнського педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського

Посилання

Bumar, K. S. (2020). Linhvokulturna adaptatsiia vulharizmiv v ukrainskomovnykh perekladakh suchasnoi italiiskoi prozy. Naukovyi Zhurnal Lvivskoho Derzhavnoho Universytetu Bezpeky Zhyttiediialnosti "Lvivskyi Filolohichnyi Chasopys," 8, 20–25. http://dx.doi.org/10.32447/2663-340X-2020-8.3

Ensslin, A. (2015). Discourse of Games. The International Encyclopedia of Language and Social Interaction, 1–6. http://dx.doi.org/10.1002/9781118611463.wbielsi154

Ensslin, A., & Balteiro, I. (2021). Approaches to Videogame Discourse: Lexis, Interaction, Textuality. Bloomsbury Academic. http://dx.doi.org/10.5040/9781501338489

Formanova, S. V. (2013). Invektyvy v ukrainskii movi. Odesa: ONU im. I. I. Mechnikova.

Kolesnyk, O. S., et al. (2015). Teoretychna fonetyka anhliyskoi movy. Zhytomyr: ZDU im. Ivana Franka.

Pomazan, O. S., & Kovtun, O. V. (2016). Zasoby vyrazhennia modalnosti v suchasnii anhliiskii movi. Visnyk SNT, (8), 138-142. (in Ukrainian)

Potsdam, E., & Edmiston, D. (2015). Imperatives. Oxford Bibliographies Online Datasets. http://dx.doi.org/10.1093/obo/9780199772810-0107

Rodríguez-Puente, P. (2019). The English Phrasal Verb, 1650–Present (Studies in English Language). Cambridge University Press. http://dx.doi.org/10.1017/9781316182147

Rodríguez-Puente, P., & Obaya-Cueli, M. (2022). Phrasal verbs in Early Modern English spoken language: a colloquialization conspiracy? English Language and Linguistics. http://dx.doi.org/10.1017/s1360674322000065

Shylo, S. (2017). Poniattievi sfery terminiv dlia nominatsii sponukalnoi modalnosti. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, (17), 161-166.

Spiridonova A. S., & Panasiuk, Y. V. (2020). Leksyko-semantychni osoblyvosti kolokvializmiv u suchasnii brytanskii presi. Vcheni Zapysky TNU Imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Sotsialni Komunikatsii, 31(70), 198–203. https://dx.doi.org/10.32838/2663-6069/2020.1-2/39 (in Ukrainian)

Talevski, D. (2024, February 16). How Much Is the Gaming Industry Worth in 2024? TechJury. https://techjury.net/blog/gaming-industry-worth/#gref

Varbanets, T. V. (2020). Onimnyi skladnyk elektronnoho dyskursu kompiuternykh ihor. Odesa: ONU im. I. I. Mechnikova. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-15

Номер

Розділ

Статті