ЛІНГВІСТИЧНИЙ СТАТУС ІДЕАЦІЇ У СТАРТАП ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2617-5339.2023.12.289222Анотація
Стаття присвячена вивченню лінгвістичного статусу ідеації у стартап дискурсі та її впливу на просування інновацій у контексті цифрового маркетингу за допомогою технологій розробки ефективної професійної та маркетингової комунікації. Розвиток стартапів – це практична дисципліна, яка охоплює набір методів розробки, генерації та просування ідей, а також їх аналіз для визначення ефективної інвестиційної політики.
Конкретні мовні засоби, що реалізують комунікативні стратегії і тактики, використовуються для представлення інноваційних ідей, концепцій та рішень. У стартап-середовищі вони вивчаються з точки зору взаємодії вербального (стартап пітчінг – інформація, що домінує в процесі створення ідей) і візуального режимів (візуальний комунікаційний інструмент, який допомагає наочно передавати складний контент у привабливий спосіб, що створює перформативну домінанту в процесі ідеації).
Окремо визначено риторичну ауру ідеатора (етос, логотип, пафос) та його синергетичний ентузіазм (підприємницький дух і динамізм), спрямований на донесення інноваційних ідей для залучення інвестицій та побудови ефективної комунікації з клієнтами.
Ідея інформаційної домінанти унаочнюється логічним викладом аргументів, фактів, статистики та переконливих доказів, які підтверджують цінність ідеї та переконують аудиторію в успіху стартапу.
Перформативна домінантна ідея актуалізується мультимодальною інтерактивністю, яка активізує сприйняття ідеї аудиторією через інтерференцію вербальних і візуальних засобів, стимульованих нейромедіаторами. Серед них виділяємо використання емоційно забарвленої лексики, метафор, стилістичних прийомів, які викликають емоційний резонанс у аудиторії, діючи на свідомість і підсвідомість.
Дослідження базується на платформах Techleaders Talks, спікерів- розробників Keynote та матеріалах конкурсу стартапів IT Arena.
Новизна роботи полягає в опрацюванні лінгвістичного статусу ідеації у форматі стартап, а саме у розробці інструментів презентації ідеї (idea pitching). У результаті дослідження встановлено, що пітчинг ідей – це риторичний феномен професійної комунікації, який працює в парадигмі дизайн-мислення та має чіткий інструментарій, спрямований як на привернення уваги інвесторів, так і на допитливість та інтерес аудиторії. Висвітлено такі аспекти презентації ідей, як риторична аура ідеатора, синергетичний ентузіазм, переконлива аргументація та мультимодальна інтерактивність, а також визначено їх функції в представлених ідеях стартапу. У статті також аналізуються стартапи Google з точки зору мовних засобів представлення філософії, місії, цінностей і культури стартапу.
Посилання
Kaysina, D. M. (2016). Pasazh yak odynytsya strukturuvannya ideatsiynoyi promovy [A passage as a unit of structuring an ideational speech]. Visnyk KHNU imeni V. N. Karazina. Seriya: Inozemna filolohiya. Metodyka vykladannya inozemnykh mov, (84), 121-129 р. https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/8147/8126
Kachmar, O., & Yeryomenko, V. (2021). Dyskurs ideatciyi: instrument dosyahnennya komunikativnoho vplyvu (na vateriali internet-platformy TED) [Idea Discourse: tools for achieving communicative influence (on the TED internet platform materials)]. Naukovi zapysky Natsionalʹnoho universytetu «Ostrozʹka akademiya»: Seriya “Filologia”, (11(79), 85–90. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/3295
Graham, D., & Bachmann, T. T. (2004). Ideation: The birth and death of ideas. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 240 р.
Lakoff, J., & Johnson, M. (1980). Metaphors We Live By. Chicago University Press, 243 p.
Apple Event - September 12. https://www.youtube.com/live/ZiP1l7jlIIA?si=KhNkLzKKv9sMNAwv
Disruption For Good. https://www.digitalprosperityawards.com/blogs/disruption-for-good/
Airbnb Marketing Mix. Wood Ward Avenue. https://woodwardavenue.org/inside-airbnbs-winning-marketing-strategy/
Google '22. https://www.youtube.com/watch?v=2NGjNQVbydc&t=1s&ab_channel=MadebyGoogle
Event Keynote — Apple. https://techtalknews.com/wwdc-2020-complete-transcript (https://techtalknews.com/wwdc-2020-complete-transcript/) WWDC 2020 Special
Samsung Galaxy Unpacked July 2023: Official Replay https://www.youtube.com/live/_S_lWH6zK3k?si=xFgQ-OibOaj6Cylk
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.