ВИХОВАННЯ МОРАЛЬНОЇ СТІЙКОСТІ КУРСАНТІВ ДО МАНІПУЛЯТИВНОГО ВПЛИВУ ВОРОЖОЇ ПРОПАГАНДИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • Ігор Зіняк ІПВ НАПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2617-5339.2023.11.277990

Анотація

У статті висвітлюються актуальні проблеми виховання моральної стійкості курсантів до маніпулятивного впливу ворожої пропаганди у сучасних умовах. Доведено, що моральна стійкість курсантів до маніпулятивного впливу ворожої пропаганди є інтегрованою якістю особистості, що полягає у збереженні та дотриманні моральних цінностей в умовах агресивного середовища, дезінформації, маніпуляції ворожої пропаганди, впливу на психіку і визначає здатність особистості активно протидіяти та захищати свободу, демократію та суверенітет України від зовнішніх та внутрішніх загроз. Психологічними механізмами виховання моральної стійкості курсантів до маніпулятивних впливів ворожої пропаганди є моральна самосвідомість, критичне мислення, вольова спонука, моральна оцінка, самоконтроль. Базовими моральними цінностями виховання моральної стійкості є (патріотизм визначає ціннісне ставлення до України, відданість і вірність військовій присязі, служіння українському народу та готовність захищати територіальну цілісність держави.), відповідальність (усвідомлена свобода конкретної особистості у прийнятті моральних рішень, вибору цілей та адекватних засобів їх досягнення), гідність (відображає моральне ставлення до себе, до суспільства, до своєї місії захищати Україну і пов’язана з почуттям військового обов’язку). Визначено шляхи формування моральної стійкості курсантів до маніпулятивного впливу ворожої пропаганди, що передбачають володіння етикетом, інформаційною гігієною, медіаграмотністю.

Посилання

Бех І. Д. Почуття гідності у духовному розвитку особистості. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2008. Вип. 12, книга 1. С. 5–18.

Бех І. Д., Кириченко В., Петрочко Ж. З Україною в серці (тренінг з національно-патріотичного виховання дітей та молоді). (Посібник). Харків: «Друкарня Мадрид», 2016. 140 с.

Бех І, Чорна К, Журба К., Киричок В., Шкільна І., Коновець C. Виховання моральної самосвідомості зростаючої особистості в позакласній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів : (Монографія). Харків: «Друкарня Мадрид», 2016.176 с.

Березнева І. М. Особливості формування критичного мислення курсантів військового закладу вищої освіти в процесі вивчення іноземної мови. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. Вип. 63. C. 10–13.

Ганаба С. О. Ще раз про критичне мислення, або як не вбити у дитині філософа. Науково-методичний журнал Мистецтво та освіта. 2022. № 4 (106). С. 2–6.

Журба К. О. Виховання патріотизму молодших підлітків у взаємодії сім’ї і школи як наукова проблема. Виховуємо громадян-патріотів України. (Науково-методичний посібник). Черкаси: ЧОІПОПП, 2012. C. 123-135.

Медведєв В. С. Патріотизм як характеристика особистості сучасного правоохоронця. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України (ХНУВС, 30.03.2018). Харків: Харків. нац. ун-т. внутр. справ, 2018. C. 19–22.

Рибалка, В. В. Честь і гідність особистості як предмет діяльності практичного психолога. К. : «Шкільний світ», 2010. 128 с.

Соколов, А. Теоретичний аналіз поняття «моральна стійкість майбутнього офіцера» Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету серія: Педагогіка. 2020. № 2 (25). C. 159–162.

Сухомлинський В.О. Вибрані твори. В 5-ти т. Т.3. Серце віддаю дітям. Народження громадянина. Листи до сина. Київ: «Радна школа», 1977. 657 с.

Психологічний словник / авт.-уклад. В. В. Синявський, О.П.Сергєєнкова; за ред. Н. А. Побірченко. Київ: Науковий Світ, 2007. 169 с.

Харченко Н.В. Розвиток критичного мислення. Інноваційні форми роботи для дітей і дорослих. К. : «Видавнича група «Шкільний світ», 2018.120 с.

Чорна К. І. Моральні цінності. Енциклопедія освіти / Академія педагогічних наук України; головний редактор В.Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. C. 525–526.

Чорна К. І. Моральні цінності особистості у контексті гуманістичної етики. Педагогічний вісник. 2008. № 1. С. 24–26.

Чорна К. І. Концептуальні засади патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах модернізаційних суспільних змін. Виховуємо громадян-патріотів України. Науково-методичний посібник. Черкаси: видавництво ЧОІПОПП, 2012. C. 8–16

Штефанич Г. Г. Формування професійно-моральної стійкості у майбутніх офіцерів МВС України. Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. -теорія і методика професійної освіти. Хмельницький, 2003. 18 с.

Юридична енциклопедія. Київ : М.П. Видавництво «Українська енциклопедія «Бажан»; 2001.

Wilson-Smith K. M., Corr P. J. Military Identity and the Transitionin to CivilianLife. Publisher Palgrave Pivot, 2019. 121 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-11

Номер

Розділ

Статті