КОМУНІКАТИВНО-ПРАГМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТЕКСТІВ НІМЕЦЬКОМОВНИХ ОГОЛОШЕНЬ ПРО ПОШУК ПАРТНЕРА
DOI:
https://doi.org/10.20535/2617-5339.2023.11.277610Анотація
Наукову розвідку присвячено аналізу комунікативно-прагматичних особливостей німецькомовних оголошень про пошук партнера, мові яких характерні певні зміни щодо лексичного наповнення. Лексичні одиниці для матеріалу дослідження було дібрано з оголошень на вебсайтах для знайомств або газетних розділах для знайомств (mannheimer-morgen.de, pnp.de, tindrdate.de, suedkurier.de, zeit.de) із віковими категоріями: 25-40 років та 60 і більше років. Стислий виклад інформації та бажання позитивно себе презентувати спричинило зміни у підборі лексичних засобів. З метою досягнення своєї мети автор змушений налаштовувати текст до цільової аудиторії, враховувати також культурні та гендерні особливості сьогодення. У статті розглядаються зміни ставлення молодшої вікової групи у підході до написання оголошення про пошук партнера, що зумовлює зі свого боку зміни певних мовних процесів, тактик щодо підбору лексичних одиниць та їхнього втілення з метою досягнення комунікативної мети. Встановлено, що кожною групою використовуються лексичні засоби різного регістру та різної забарвленості. Оскільки велика увага приділяється функціонуванню мови в онлайн-просторі та адаптації текстів до вимог сучасного суспільства, на основі зіставлення двох груп було помічено та описано тенденцію до спрощення у структурі, лексичному наповненні, формуванні мовної особистості та поведінки у віртуальному дискурсі, а також до зміщення акцентів із індивідуальних характеристик на загальні. Для проведення дослідження використано зіставний, контекстуально-інтерпретаційний методи, а також компонентний аналіз з метою формування лексичних груп залежно від вікових особливостей. Дослідження носить міждисциплінарний характер та сприяє формуванню уявлення про розвиток мови у віртуальному дискурсі та її зміни, зумовлені сучасним суспільством та факторами, що впливають на нього.
Посилання
Gerke M. A. Anforderungen an Partnerschaften. Eine qualitative Inhaltsanalyse von Kontaktanzeigen aus dem Internet. Köln, 2012. 366 S.
Бацевич Ф. С. Словник термінів міжкультурної комунікації. Київ: Довіра, 2007. 205 с.
Велика І. О. Функції мовної особистості у віртуальному дискурсі (на матеріалі німецької мови). Вісник Маріупольського державного гуманітарного університету. Сер. : Філологія. 2017. Вип. 17. С. 104–107. URL: https://visnyk-filologia.mdu.in.ua/uk/vipusk17.pdf
Ковальова Т. П. Засоби реалізації тактики прихованого впливу в рекламному дискурсі (на матеріалі слоганів німецькомовної комерційної реклами). Вісник Житомирського державного університету. Сер.: Філологічні науки. 2013. Вип. 67. С. 202-206. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=VZhDU_2013_1_44
Селіванова О. О. Лінгвістична енциклопедія. Полтава: Довкілля-К, 2010. 844 с.
Форманова С. В. Коментар у соціальних мережах : інвективні форми. Вісник Львівського університету. Сер.: Соціологічна. 2020. Вип. 72. С. 282-294. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpl.2020.72.10930
Хамедова О. А. Шлюбні оголошення у галицькій пресі міжвоєнного періоду: соціальна практика як засіб конструювання гендерного режиму. Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Вінниця, 25 жовт. 2018 р.). Вінниця, 2018. С. 90–94.
PNP.de. Bekanntschaften : сайт онлайн-видання. URL :https://www.pnp.de/anzeigen/kleinanzeigen/bekanntschaften (дата звернення: 09.04.2023).
Mannheimer MORGEN. Partnersuche : сайт онлайн-видання. URL : https://www2-mannheimer-morgen.morgenweb.de/anzeigen/partnersuche/ergebnisse.html (дата звернення: 08.04.2023).
Tindrdate.de : сайт. URL : https://tindrdate.de (дата звернення: 08.04.2023).
Südkurier Treffpunkt-Kleinanzeigen. Partnersuche : сайт онлайн-видання. URL : https://www.suedkurier.de/anzeigen/treffpunkt-kleinanzeigen/#/Suche=0/ (дата звернення: 09.04.2023).
Zeit Online. Kontaktanzeigen : сайт онлайн-видання. URL : https://marktplatz.zeit.de/kennenlernen/?wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&wt_t=1680871780371 (дата звернення: 08.04.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.