ПРОГРАМА ВИХОВАННЯ СМИСЛОЖИТТЄВИХ ЦІННОСТЕЙ В ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2617-5339.2022.9.261630Анотація
У Програмі окреслено світоглядні засади виховання смисложиттєвих цінностей підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України. Розкрито вікові особливості дітей підліткового віку та представлено основні напрями виховання смисложиттєвих цінностей підлітків, зокрема: формування Я-концепції, уявлення про смисл життя та здатність до осмислення, визначення мети життя і життєвих цілей, усвідомлення власної суб’єктності, ціннісне ставлення до життя, усвідомлення життєвого вибору, формування життєстійкості, вміння планувати своє життя та протистояти смисложиттєвим кризам. У Програмі до кожного блоку подано форми і методи виховної роботи. В основу Програми покладено: визнання людини найвищою цінністю; пріоритет ціннісного виховання підлітків; засвоєння духовно-моральних, культурних надбань людства, зразків досягнення смислу життя у процесі виховної діяльності основної та старшої школи; суб’єкт-суб’єктні взаємини педагога з батьками, педагога з дітьми в організації позакласної роботи школи; формування позитивної мотивації в усіх учасників освітнього процесу; формування механізмів саморегуляції особистості; мотивація підлітків до стійкої інтеріоризації смисложиттєвих цінностей. У Програмі окреслено перспективні ідеї щодо виховання смисложиттєвих цінностей підлітків з урахуванням реалій життя в Україні (розширення поля життєвих смислів та їх інтеграція, формування уміння доцільно орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях, осмислювати свою поведінку, визначати і диференціювати життєві цілі, формувати моделі позитивної поведінки та життєвих стратегій у несприятливих життєвих обставинах). Програма спрямована на створення сприятливих умов для життєтворення та самореалізації зростаючої особистості. Вона ґрунтується на усвідомленні людиною необхідності в особистісному зростанні, визначенні близьких, середніх і далеких перспектив, цілей, які б визначали її життєдіяльність та поведінку, а також духовно-моральне ставлення до соціуму, природи, до самої себе; усвідомлення власної унікальності та свого життєвого призначення; творчу самореалізацію та постійне самовдосконалення.
Ключові слова: смисложиттєві цінності; підлітковий вік; самореалізація; форми і методи виховної роботи; Я-концепції особистості.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.